• |
  • Lättläst
  • | Anpassa

Text

26 januari 2018
Kommun & demokrati

Kramfors trea i Sverige

Än en gång får vår kundtjänst Kom In toppbetyg! Det blev tydligt under en konferensdag i Stockholm den 24 januari då rapporten Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK) presenterades.

I rapporten ingår olika kvalitetsmätningar där Sveriges kommuner jämförs med varandra. Mätningarna handlar om hur lätt det är att som invånare komma i kontakt med kommunen, hur skolresultaten ser ut, vad brukarna i olika verksamheter tycker om den service de får och mycket mer.

Kramfors i Sverigetoppen

När det gäller tillgänglighet på telefon och e-post hamnar Kramfors kommun i Sverigetoppen.

Sammanlagt kommer Kramfors på en hedrande tredje plats i riket när det gäller:

  • Andel medborgare som får svar inom två dagar på en enkel fråga via e-post (98%)
  • Andel medborgare som får direkt svar på en enkel fråga när de ringer kommunen (89%)
  • Andel medborgare som tycker att de får ett gott bemötande när de ställt en enkel fråga till kommunen (92%)

– Vi har jobbat mycket medvetet med tillgänglighetsfrågorna i flera år nu, och vi har vetat att vi är på rätt väg. Resultatet från KKiK-mätningen är ett fint betyg för alla våra duktiga medarbetare på Kom in kundtjänst. Jag är speciellt glad att betyget på vårt bemötande ökat från 83 % 2016 till 92% 2017, säger Majvor Byström, chef för administrativa avdelningen.

Uppdaterad: 2018-01-31 Sidansvarig: Elisabet Jonsson

Frågor kring nyheten?

Utredare Elisabet Jonsson
elisabet.jonsson@kramfors.se

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.