• |
  • Lättläst
  • | Anpassa

Text

E-legitimation i kommunens e-tjänster

En del av de e-tjänster som kommunen erbjuder kräver att du har e-legitimation. E-legitimation använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter.

För att skaffa e-legitimation vänder du dig till din bank eller till Telia. För att kunna skaffa e-legitimation måste du vara folkbokförd i Sverige.

Läs mer om BankID för dig som är internetbankkund hos Bank-id Supportlänk till annan webbplats.
Läs mer om Telia för dig som inte är internetbankkund hos Telialänk till annan webbplats.

​Mobilt bank-id

Du kan även logga in i e-tjänsterna med mobilt bank-id. Mobilt bank-id är en e-legitimation för mobiltelefoner och surfplattor.

För att kunna använda mobilt bank-id gör du så här:

  1. Installera säkerhetsappen för mobilt bank-id på din mobiltelefon eller surfplatta. Appen finns att hämta via App Store och Google Play.
  2. Logga in på din internetbank som vanligt och hämta din kod för att komma igång med mobilt bank-id. Följ bankens instruktion.
  3. Välj mobilt bank-id när du loggar in i e-tjänsten.

Skriva under med e-legitimation

När du skickar in en ansökan/anmälan till oss via våra e-tjänster måste du skriva under ansökan/anmälan med din e-legitimation. Detta är juridiskt bindande på samma sätt som att underteckna en pappersblankett för hand.

Problem vid inloggning?

Ibland uppstår problem vid inloggning med e-legitimation. Om problemet kvarstår kontakta kommunen för hjälp, kommun@kramfors.se. Beskriv problemet och vilken e-tjänst det gäller.

Uppdaterad: 2018-01-16 Sidansvarig: Katarina Lundholm

Kontakt

Kom in kundtjänst
Tel: 0612-800 00

Besöksadress
Torggatan 2

Postadress
Kramfors kommun
872 80 Kramfors

kommun@kramfors.se

Kontaktperson
Katarina Lundholm, webbutvecklare
Tel: 0612-801 33
katarina.lundholm@
kramfors.se

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.