Sopor och återvinning

Avfall
I Kramfors källsorterar vi förpackningar. Det vinner både du och miljön på.

Alla som bor i kommunen ska ha hämtning av sopor.

Soporna läggs i en grön soptunna. Den töms varannan vecka.

Återvinningstation

På många ställen i kommunen finns återvinningsstationer.

Dit fraktar du själv sånt som du inte kan slänga i tunnorna, till exempel tidningar, plast och glas.

Du behöver inte betala extra för det.

Miljöbilen hämtar farliga sopor.

Högberget i Väja är vår återvinningsstation. Där kan man också lämna trä, kylskåp, mobiltelefoner och annat.

Läs mer om Högberget (inte lättläst).

Uppdaterad: Sidansvarig: Anna Karlström

Kontakt

Kom in kundtjänst
Tel: 0612-800 00

Besöksadress
Torggatan 2

Postadress
Kramfors kommun
872 80 Kramfors

kommun@kramfors.se