• |
  • Lättläst
  • | Anpassa

Jan Sahlén, kommunalråd

Kommun och demokrati

Sverige är en demokrati. Det betyder att folket bestämmer vilka som ska styra Sverige.

Det finns olika politiska partier att rösta på.
Partierna består av människor som vill arbeta tillsammans för att utveckla kommunen. De vill göra det bra för invånarna.

Kommunalråd

Några politiker är kommunalråd. I Kramfors heter kommunalrådet Jan Sahlén. Han tillhör partiet socialdemokraterna.

Jan har hjälp av en kollega (vice kommunalråd) som heter Gudrun Sjödin. Hon är socialdemokrat.

Det finns också ett oppositionsråd. Hon heter Ida Stafrin och är med i centerpartiet.

Klicka på länkarna i menyn om det är något du vill veta mer om.

Uppdaterad: 2018-02-21 Sidansvarig: Maria Hedman

Kontakt

Kom in kundtjänst
Tel: 0612-800 00

Besöksadress
Torggatan 2

Postadress
Kramfors kommun
872 80 Kramfors

kommun@kramfors.se

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.