• |
  • Lättläst
  • | Anpassa

Text

Handläggare för bostadsanpassning

Kramfors kommun

Arbetsplatsbeskrivning
Vi bryr oss. Om dig, varandra och alla andra. Det är med stolthet vi berättar om den vackraste av platser som formats av älven, havet, skogen, kulturen, världsarvet Höga kusten och skiftande epoker. Kramfors kommun blickar framåt, mot en framtid där vi fortsätter att generöst säga hej och välkommen hem till oss.

Vi vill vara den attraktivaste arbetsgivaren i regionen. 2016 blev vi utsedda till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor. 2017 finns vi med bland de 100 företag som erbjuder unika möjligheter till karriär och utveckling.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, Heltid

Tillträde
Tillträde sker enligt överenskommelse

Arbetsbeskrivning
Bidrag för anpassning av bostaden är ett ekonomiskt stöd för att göra bostaden mer funktionell för personer med funktionsnedsättning. Syftet med bidraget är att ge dessa personer möjlighet att leva ett självständigt liv i sin bostad.

Som handläggare för bostadsanpassning kommer du att utreda, bedöma och besluta enligt Lagen om bostadsanpassning. Du kommer att arbeta mot verksamhetens fastställda mål utifrån framtagna riktlinjer/rutiner för handläggning med ett individstödjande förhållningssätt i fokus. Arbetet som handläggare innebär att du har ett nära samarbete med de sökande och deras anhöriga, arbetsterapeut/sjukgymnast, entreprenörer och fastighetsägare

Du kommer att ingå i samhällsavdelningens utvecklings- och planeringsenhet där även handläggare för färdtjänst och skolskjutsar ingår. Ni utgör ett stöd för varandra och täcker till viss del upp för varandra vid ledigheter. Ni bidrar även till avdelningens utvecklingsarbete tillsammans med övriga medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning som arbetsterapeut eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du arbetat med handläggning av bostadsanpassning, har kunskap om byggnadsfunktion/teknik samt goda kunskaper inom gällande lagstiftning och regelverk som styr verksamheten.

Uppdraget som handläggare av bostadsanpassningsbidrag innebär stor självständighet och eget ansvar, vilket förutsätter att du är bekväm i att arbeta självständigt och driva egna processer. Arbetet ställer även krav på en god kommunikationsförmåga såväl muntligt som skriftligt. Vidare har du lätt att samarbeta, en god analytisk förmåga samt trivs med att hitta lösningar på komplicerade problem.

Vi värdesätter engagemang, erfarenhet och personlig lämplighet.

B-körkort krävs.

Arbetsgivarens referensnummer
A751850

Övrig information
För att hålla en hög kvalitet i processen och ha en god kommunikation med dig som söker vill vi att du skickar din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Här kan du läsa mer om Kramfors kommun:


Kramfors kommun

Välkommen med din ansökan senast 2018-02-25

Sök jobbet här ›

Kontaktpersoner

Susanne Königson
Avdelningschef
0612-80320
susanne.konigson@kramfors.se

David Wiklund
Verksamhetsutvecklare
0612- 80360

Uppdaterad: 2017-09-28 Sidansvarig: Daniel Edlund

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.