• |
  • Lättläst
  • | Anpassa

Text

Hjälpsamfonden

Den som själv anser sig "hjälpbehövande", kan göra en ansökan från Hjälpsamfonden.
I ansökan ska förutom faktauppgifter finnas en kort redogörelse över vad den som söker bidrag tänker göra för pengarna.

Den som får bidrag ska vara:

  • Myndig
  • Mantalsskriven i Kramfors kommun

Ansökan ska:

  • Ha kommit in till kommunen före 31 oktober
  • Vara korrekt ifylld med alla faktauppgifter samt underskriven

Vad händer när ansökan har inkommit till kommunen?

  • Avkastningen från Hjälpsamfonden kommer att fördelas på de ansökningar som kommit in senast 31 oktober. Maxbelopp per person och år är 1000 kronor.
  • Om det kommer in fler ansökningar än det finns pengar att fördela så delas bidrag ut utifrån ålder på de sökande. Den som är äldst får först.
  • Ärendet hanteras i BAS-förvaltningens socialutskott (Bistånds, Arbetsmarknads och sociala serviceförvaltningen).
  • Utbetalning beräknas ske i december.

Om hjälpsamfonden

Hjälpsamstiftelsen, organisationsnummer 88 84 00-7926, består av ett 40-tal fonder som på kommunens begäran lades samman i början av 1980-talet. Reglerna för stiftelsen är att den ska förvaltas av kommunstyrelsen och att den sociala nämnden ska besluta om årlig utdelning av den disponibla avkastningen. Bidraget ska användas för de som bor i kommunen.

Uppdaterad: 2017-09-28 Sidansvarig: Christina Brännmark

Kontakt

Kom In, kundtjänst
Tel: 0612 - 800 00

Besöksadress
Torggatan 2

Postadress
Kramfors kommun, 872 80 Kramfors

kommun@kramfors.se

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.