• |
  • Lättläst
  • | Anpassa

Text

Förvaltarfrihetsbevis

I vissa fall krävs det ett bevis på att du inte har förvaltare.

Du behöver bland annat ett förvaltarfrihetsbevis för att bli revisor, advokat och ansvarig utgivare av en tidskrift.

Hur ansöker du?

Du gör ansökan i den kommun du är folkbokförd.

Skicka ditt namn och personnummer till vår e-post: ofnregistrator@kramfors.se och ange att du önskar ett förvaltarfrihetsbevis. Observera att du inte behöver skicka in något personbevis. Vi gör därefter en kontroll att du är folkbokförd i Kramfors kommun samt att det inte finns någon uppgift om förvaltarskap registrerat hos oss. När vi behandlat din ansökan skickar vi förvaltarfrihetsbeviset till din folkbokföringsadress.

Det är kostnadsfritt att begära ut ett förvaltarfrihetsbevis.


 

Uppdaterad: 2017-09-28 Sidansvarig: Victoria Häggkvist

Kontakt

Överförmyndarnämndens kontor

Telefontid
Måndag-torsdag
09.30-11.30
Övriga tider genom
Kom in kundtjänst
0612-800 00

Besöksadress
Torggatan 2
Vi tar bara emot bokade besök.
Ring eller skicka e-post för att boka ett möte.

Postadress
Kramfors kommun,
Överförmyndarnämnden
872 80 Kramfors

Kontaktperson
Ann-Christin Andersson
0612-801 02
Victoria Häggkvist
0612-801 03
Åsa Sjöberg
0612-801 05

E-post
ofnregistrator@kramfors.se

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.