• |
  • Lättläst
  • | Anpassa

Text

06 februari 2017
Stöd & omsorg

Lätt att söka stöd och service

Nu lanserar kommunen ytterligare en e-tjänst, ansökan om bostadsanpassningsbidrag. Den gör det lättare för dig som har behov av att ansöka om bidrag för bostadsanpassning.

Under hösten 2016 har även möjligheten att ansöka om stöd i hemmet/särskilt boende lagts till i vårt växande utbud av e-tjänster.

Bättre tillgänglighet via självservice
E-tjänster gör det möjligt för dig att ansöka via din telefon, surfplatta eller dator. Som vi informerat om tidigare satsar vi på detta för att öka tillgängligheten och underlätta för er medborgare.

- Införande av e-tjänster är ett steg i utvecklingen för att erbjuda bättre tillgänglighet och serviceinriktade tjänster för våra kommuninvånare. Att via så kallad självservice kunna ansöka när som helst på dygnet oberoende av kontorstider, telefontider eller pappersblankett är något som ger ökad tillgänglighet på egna villkor, förklarar verksamhetsutvecklare David Wiklund

Fyra e-tjänster inom BAS
Inom Bistånds,- arbetsmarknads och sociala serviceområdet har vi idag fyra e-tjänster:

  • Barn mår dåligt – orosanmälans
  • Bostadsanpassningsbidrag – ansökan
  • Familjehem, kontaktperson eller kontaktfamilj – intresseanmälan
  • Stöd i hemmet, särskilt boende – ansökan och anmälan

Totalt 54 e-tjänster
Kommunen jobbar hela tiden med att ta fram nya e-tjänster inom alla våra områden. Idag har vi totalt 54 e-tjänster i vårt utbud.
- Nyligen lanserade vi ett nytt utseende i vår e-tjänsteportal. Det är bland annat utvecklat för att öka användarvänligheten, säger webbutvecklaren Katarina Lundholm.

Här kan du nå kommunens e-tjänsteportallänk till annan webbplats

Uppdaterad: 2017-09-28 Sidansvarig: Christina Brännmark

Frågor kring nyheten?

David Wiklund
Verksamhetsutvecklare inom
teknik, BAS-förvaltningen
0612-803 60
david.wiklund@kramfors.se

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.