
Sopor och återvinning
Avfall
I Kramfors sorterar vi soporna. Det vinner både du och miljön på.
Alla som bor i kommunen ska ha hämtning av sopor.
Soporna läggs i en grön soptunna. Den töms varannan vecka.
Återvinningstation
På många ställen i kommunen finns återvinningsstationer.
Dit fraktar du själv sånt som du inte kan slänga i tunnorna, till exempel tidningar, plast och glas.
Du behöver inte betala extra för det.
Miljöbilen hämtar farliga sopor.
Högberget i Väja är vår återvinningsstation. Där kan man också lämna trä, kylskåp, trä och annat.
Läs mer om Högberget (inte lättläst).
Uppdaterad: Sidansvarig: Åsa Eriksson
Kontakt
Kom in kundtjänst
Tel: 0612-800 00
Besöksadress
Torggatan 2
Postadress
Kramfors kommun
872 80 Kramfors