Kommunfullmäktige

Kommunfullmäktige bestämmer i kommunen.
Kommunfullmäktige är som kommunens riksdag.

När det är val väljer de som bor i kommunen
vilka personer som ska vara med i kommunfullmäktige.

Kommunfullmäktige bestämmer om hur kommunens pengar ska användas. De tar många viktiga beslut om en olika saker.,

Politikerna i kommunfullmäktige träffas en gång i månaden. Mötena är på Ådalsskolan.

Du får gärna vara med och lyssna på kommunfullmäktiges möten.

Politiska partier

De här partierna finns med i Kramfors kommunfullmäktige:

  • Socialdemokraterna
  • Centerpartiet
  • Moderaterna
  • Vänsterpartiet
  • Liberalerna
  • Kristdemokraterna
  • Sverigedemokraterna

Uppdaterad: Sidansvarig: Billy Sjölén

Kontakt

Kom in kundtjänst
Tel: 0612-800 00

Besöksadress
Torggatan 2

Postadress
Kramfors kommun
872 80 Kramfors

kommun@kramfors.se

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.