Kramfors logotyp

Kommunfullmäktige

Kommunfullmäktige bestämmer i kommunen. Kommunfullmäktige är som kommunens riksdag.

När det är val väljer de som bor i kommunen vilka personer som ska vara med i kommunfullmäktige.

Kommunfullmäktige bestämmer om hur kommunens pengar ska användas. De tar många viktiga beslut om olika saker som påverkar de som bor i kommunen.

Politikerna i kommunfullmäktige träffas sex gånger per år. Mötena är på Ådalsskolan.

Du får gärna vara med och lyssna på kommunfullmäktiges möten.

Här kan du se kommunfullmäktiges sändningar.

Politiska partier

De här partierna finns med i Kramfors kommunfullmäktige:

  • Socialdemokraterna
  • Centerpartiet
  • Moderaterna
  • Vänsterpartiet
  • Kristdemokraterna
  • Sverigedemokraterna

Uppdaterad:

Innehåll på sidan

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.