Kramfors logotyp

Funktionsnedsättning

Att ha en funktionsnedsättning betyder att man har svårt att göra saker utan hjälp.

Du som behöver stöd för att klara dig i vardagen kan få hjälp av kommunen.

Vilket stöd du kan få beror på hur omfattande behov du har.

Vi hjälper dig att få rätt stöd. Meningen är att du ska kunna leva så självständigt som möjligt.

LSS

Det finns en lag som kallas LSS. Det betyder "Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade".

Lagen ger människor som behöver extra stöd rätt till det. Får man nej på sin ansökan, kan man överklaga.

Läs mer om LSS Länk till annan webbplats.

Uppdaterad:

Innehåll på sidan

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.