.webp)
Vårutställning på konsthallen
Den 8 maj klockan 14.00 är det vernissage för årets vårutställning. Utställningen pågår mellan 8–16 maj och bjuder på konst i olika former skapad av elever från Ådalsskolan.
Nu är det dags för årets elevutställning där elever från Estetiska programmet visar upp sina kreativa arbeten för allmänheten. Besökare får ta del av en bred variation av konstnärliga uttryck. Från fotografi och målningar till film, skulptur och liveframträdande
.webp)
Estetiska programmets avgångselever presenterar delar av sina gymnasiearbeten, textbaserade konstprojekt och egna fördjupningsarbeten. Samtidigt visar elever i årskurs två upp fotografiska fördjupningar, grafisk form och konstfilmer. Filmernas musik är skapad i samarbete med elever från Hola folkhögskolas utbildningar inom musikproduktion och ljudteknik.
.webp)
Även elever från andra program på skolan medverkar genom kursen Bild och form som individuellt val. Här visas främst måleri och skulptur.
Totalt representeras omkring 30 elever i utställningen.
Varmt välkommen att besöka!
Uppdaterad:
