Kramfors logotyp

Vuxenutbildning

Du kan studera även när du blivit vuxen.
Här är några exempel på utbildningar i Kramfors.

Komvux

På Komvux kan du läsa in grundskolan eller gymnasiet.

Du kan studera på heltid eller deltid.

SFI

SFI betyder Svenska för invandrare.

På SFI får den som inte kommer från Sverige lära sig svenska.

För att få studera måste du ha ett svensk personnummer. Du måste också vara folkbokförd i Kramfors kommun.

SUV

SUV betyder Särskild utbildning för vuxna.

SUV tar emot elever som har en begåvningsmässig funktionsnedsättning. Eleverna är över 20 år.

Kurserna motsvarar grundskolan eller gymnasiet.

Yrkeshögskolan Höga Kusten

Utbildningarna varvar teori med praktik.

Yrkeshögskolan erbjuder utbildningar som utgår från arbetslivets behov.

Du kan ansöka om studiemedel via CSN.

Träakademien

Här kan du studera till möbeltapetserare, byggnadsvårdare och möbelsnickare.

Utbildningen ordnas av Mittuniversitet.

Uppdaterad:

Innehåll på sidan

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.