Kramfors logotyp

Kommun och demokrati

Sverige är en demokrati. Det betyder att folket bestämmer vilka som ska styra Sverige.

Det finns olika politiska partier att rösta på.
Partierna består av människor som vill arbeta tillsammans för att utveckla kommunen. De vill göra det bra för invånarna.

Kommunalråd

Några politiker är kommunalråd. I Kramfors heter kommunalrådet Malin Svanholm. Malin tillhör partiet Socialdemokraterna.

Malin har hjälp av en kollega (vice kommunalråd) som heter Jon Björkman. Jon är med i Vänsterpartiet.

Oppositionsråd

Det finns också ett oppositionsråd. Hon heter Amanda Karlsson och är med i Moderaterna.

Klicka på länkarna i menyn om det är något du vill veta mer om.

Uppdaterad:

Innehåll på sidan

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.