Kramfors logotyp

Vatten och avlopp

Vattenverk

Vattenverk ser till att vi har vatten i våra kranar. Du betalar bara för det vatten du använder.

Reningsverk

Reningsverk gör vattnet rent innan reningsverket släpper ut vattnet ingen. 
Det som blir kvar när vattnet har renats kallas slam. Av slammet görs jord.

Vi använder jorden på gräsmattor och i rabatter. Därför ska du inte spola ner exempelvis mediciner i avloppen.

Uppdaterad:

Innehåll på sidan

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.