Informationsträff matavfallsinsamling för flerbostadshus och verksamheter
De digitala träffarna riktar sig till verksamheter som hanterar mat och matavfall samt till ägare av flerbostadshus och företrädare för bostadsrättsföreningar.
För att informera om matavfallsinsamlingen som just nu påbörjas i Kramfors bjuder kommunen in till digitala informationsträffar under veckan.
Hur ska vi informera våra boende om matavfallsinsamlingen? Hur kan vi minska matsvinnet och vad får vi för sopkärl för att sortera matavfallet? Detta och mycket mer är frågor som kommer att hanteras vid de två informationsträffar som hålls vecka 16.
Båda träffarna kräver anmälan via mail till kommun@kramfors.se och möteslänk skickas dagen innan träffen. I och med anmälan godkänner du att Kramfors kommun hanterar dina personuppgifter.
Information till verksamheter
Verksamheter har mycket att vinna på att minska sina matavfallsmängder och det finns flera metoder att ta till för att minska mängderna. Samtidigt finns det frågor gällande när kärlen levereras och hur många kärl som kommer tilldelas varje verksamhet. Vi går in på detta samt information om köksutrustning, förpackningsinsamling och avgifter kopplade till sophämtning.
Tid: onsdag 17 april kl 14.30-15.30, digitalt
Information till flerbostadshus – fastighetsägare
En stor utmaning för flerbostadshusen är att nå ut med information om källsortering till sina boende. Här finns mycket material att tillgå och föregångare att ta efter, något vi kommer ta upp vid träffen. Även här svarar vi på frågor rörande leverans av kärl samt avgifter kopplade till sophämtningen.
Tid: fredag 19 april kl. 11.00-12.00, digitalt
Uppdaterad: Sidansvarig: Jeanette Rönnberg
Frågor kring nyheten?
Kom in kundtjänst
Tel: 0612-800 00
Besöksadress
Torggatan 2, Kramfors
Postadress
Kramfors kommun
872 80 Kramfors