Synpunkter, klagomål och felanmälan

Vad tycker du om Kramfors kommun och vår service? Här kan du lämna en synpunkt om du vill ge beröm, klaga på något eller göra en felanmälan. Så här kan du göra:

  • Skriv till oss genom att fylla i formuläret på sidan
  • Du kan också ringa eller skicka e-post till oss, se rubriken Kontakt på denna sida.
  • Det går också bra att lämna din skrivelse i vår kundtjänst.

När du skickar e-post till kommunens officiella e-postadress, så får du svar inom två arbetsdagar. Svar på klagomål eller synpunkt som skicks via formuläret, får du inom tio arbetsdagar.

Ser formuläret konstigt ut?
Om din webbläsare inte visar formuläret kan du använda denna länk Länk till annan webbplats. istället.

Vad händer sen?

När du skickar in din fråga via formuläret, så går den till vår kundtjänst som svarar direkt eller ser till att frågan kommer till den som bäst kan besvara den.

Vill du vara anonym?

Självklart kan du lämna synpunkter och klagomål anonymt men då kan vi inte höra av oss till dig.

Fördelen med att du lämnar dina kontaktuppgifter är att vi kan återkomma till dig och fråga till exempel efter mer information. Det kan även finnas ett redan pågående arbete eller en enkel lösning på ditt problem eller din synpunkt som vi gärna vill delge dig.

Blir allmän handling

När du har skrivit ditt namn och din adress, kommer dina personuppgifter att sparas och blir en allmän handling. Detta innebär att alla som vill kan få ta del av handlingen, förutsatt att den inte innehåller sekretesskyddat material.

Överklaga ett beslut

Notera att synpunkter som du lämnar på detta sätt inte ersätter ett formellt överklagande av beslut. Vill du överklaga ett beslut, finner du information om det på sidan Överklaga ett beslut, se rubriken Relaterade länkar på denna sida.

Dina synpunkter är värdefulla

De synpunkter och klagomål som du lämnar till oss är värdefull information. De ger oss möjlighet att förbättra och utveckla vårt arbete och är därför en viktig del i vårt kvalitetsarbete.

Uppdaterad: Sidansvarig: Beatrice Halén

Kontakt

Kom in kundtjänst
Tel: 0612-800 00

Besöksadress
Torggatan 2, Kramfors

Postadress
Kramfors kommun
872 80 Kramfors

kommun@kramfors.se